Musik for de yngste - til og med 2. klasse

Spil med

Musik har stor betydning for små børn

Babyrytmik, Minimus, Musiklegestue, Musikværksted og Bandfabrikken.

Musik er godt! Musik giver sammenhold, dannelse, kropsbevidsthed og styrker sproglige og sociale kompetencer. Musik giver glæde i krop og sind.

På Lemvig Musikskole består de yngstes undervisning af sang, dans og spil i gode genkendelige rammer. Vi bruger sproget legende i rim og remser og stifter bekendtskab med forskellige instrumenter.

Vi opretter ofte flere hold end de nedenstående, hvis der er tilmeldinger nok til det. Derfor bedes I kontakte kontoret, hvis I ønsker at deltage på et hold, men ikke har mulighed for at komme de nedenstående tider.

Babyrytmik

Her er fokus på sanselig kvalitetstid, hvor barnet hører den vigtigste stemme i dens liv: Mors eller fars stemme.

Med musik og sang som omdrejningspunkt stimulerer vi den motoriske og sproglige udvikling, og man kommer hjem med idéer til lege, sanselige stunder og et repertoire af nye og gamle børnesange.

0–12 mdr.
Antal børn8–10 pr. hold
Priskr. 384,- for 2 måneder
UnderviserBirgit Hanghøj, Dorthe D. Jørgensen

Minimus

Dette hold er for de 1-3-årige ifølge med en voksen.

Vi synger, danser og spiller. Vi lytter til den musik, vi selv laver, laver rim og remser, venter på tur og spiller på forskellige rytmeinstrumenter.

Bølgerne kan gå højt med vild dans, men vi kan også være helt stille og slappe af til et stykke musik.

1-årige
Antal børn6–8 pr. hold

Hold 2

2–3 årige
Antal børn6–8 pr. hold

Musiklegestue

Musiklegestue er for de 4-5-årige. Som på de andre børnehold skal vi synge, spille og danse.

Her vil der igen være fokus på at lytte og vente på tur, men vi vil også øve os i at gentage/huske rytmer, styrke kropsbevidstheden igennem dans og sanglege, lære rim og remser og sange med flere vers.

Vi skal selvfølgelig også spille på forskellige instrumenter.

4-5 år
StedMusikskolen eller den lokale skole alt efter søgning
Antal børn8-10 elever pr. hold
TidspunktHoldet oprettes ved nok tilmelding, herefter meldes tidspunkt ud
UnderviserHelena H. Normand, Anders A. Mølgaard, Birgit Hanghøj og Dorthe D. Jørgensen

Musikværksted

Musikværksted er for 0. og 1. klasse.

I musikværkstedet er der fokus på at skabe fællesskab og glæde ved musik.

Vi skal synge, danse og spille på instrumenter – primært rytmeinstrumenter, xylofon og klokkespil. Musikværkstedet skaber god grund for børnenes videre liv i musikskolen, ved også at øve den disciplin, det kræver at indgå i et musikalsk fællesskab.

Du skal vælge musikværkstedet, hvis du kan lide at være på hold med andre og har lyst til at lege med musikken.

8-10 elever pr. hold.

Pris: 192 kr. pr. md. i 8 mdr.

Musikværksted - Musikskolen

Musikværksted - Nr. Nissum Skole

UnderviserHelena

Musikværksted - Thyborøn Skole

UnderviserAnders

Musikværksted - Ramme Skole

UnderviserVakant

Bandfabrikken

Bandfabrikken er et tilbud til de elever, der går i 2. og 3. klasse.

Bas, guitar, klaver, trommer og sang er nogle af hovedingredienserne i musikskolens bandfabrikker. Vi skal både arbejde med en masse sammenspil, men også lave rytme- og teori arbejde, så vi kan forstå nogle af musikkens grundprincipper.

Bandfabrikkens største fokus er fællesskab og glæde ved musik, hvor vi øver den disciplin, det kræver at indgå i et musikalsk fællesskab. Efter et år i bandfabrikken skal du gerne være klar til at vælge et hovedinstrument, som du kan dygtiggøre dig på i vores soloundervisning.

Du skal vælge bandfabrikken, hvis du kan lide at være på hold med andre og har lyst til at dyrke fællesskabet i musikken.

kr. 312,- pr. md. i 10 måneder

Bandfabrik - Musikskolen

UnderviserHelena og Anders

Bandfabrik - Thyborøn Skole

UnderviserAnders

Bandfabrik - Nr. Nissum Skole

UnderviserHelena

Bandfabrik - Ramme Skole

UnderviserVakant

Parat-Start-Klaver

Parat-start-klaver er for dig, der gerne vil lære at spille klaver i et sjovt og trygt fællesskab. På Parat-start-klaver spiller du sammen med 1-3 andre.

Vi spiller for og sammen med hinanden, laver musik-quizzer og har det sjovt med de andre på holdet. Med leg som en integreret del af læringen, lærer du det grundlæggende indenfor klaverteknik, noder, akkorder og meget andet.

Parat-start-klaver er for elever i 2.-5. klasse, og man skal derfor regne med et vist aldersspænd på holdet, dog max 3 klassetrin.

Du melder dig til under solo-klaver, ønsker hold og skriver Parat-start-klaver i kommentarfeltet. Prisen reguleres i forhold til antal elever, dog maksimalt prisgruppe C.

Parat-Start-Klaver

PrisMaks. kr. 488,- pr. md. for 10 måneder